|
|
Πρόγραμμα «Μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο» - Επίσκεψη ΣΤ΄ τάξης στο 4ο Γυμνάσιο Θήβας21/5/2026
Την Πέμπτη 21 Μαΐου 2026, οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης του Σχολείου μας επισκέφτηκαν το 4ο Γυμνάσιο της πόλης μας στο πλαίσιο του προγράμματος της μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Τους μαθητές/τριές μας υποδέχτηκαν μαθητές/τριες του Γυμνασίου και καθηγητές τους. Ξεναγήθηκαν από τη Διευθύντρια στον αύλειο χώρο αρχικά και στη συνέχεια σε κάποιες αίθουσες. Είδαν τη δανειστική βιβλιοθήκη, την αίθουσα φυσικών επιστημών και πληροφορικής. Τέλος, στην αίθουσα εκδηλώσεων ενημερώθηκαν για αρκετή ώρα για το νέο σχολείο και λύθηκαν πολλές απορίες τους. Αφού κέρασαν τα παιδιά, οι καθηγητές και η Διεύθυνση τα αποχαιρέτησαν κι έδωσαν ραντεβού για τον επόμενο Σεπτέμβριο!!! Τους ευχαριστούμε πολύ για τη θερμή φιλοξενία τους!!! Στην Ε΄ τάξη του σχολείου μας πραγματοποιήθηκαν εκλογές για την ανάδειξη μαθητικού συμβουλίου, στο πλαίσιο της καλλιέργειας δημοκρατικής συνείδησης, υπευθυνότητας και ενεργού συμμετοχής των μαθητών στη σχολική ζωή. Οι μαθητές και οι μαθήτριες γνώρισαν βιωματικά βασικές αρχές της δημοκρατικής διαδικασίας, όπως η υποψηφιότητα, η ελεύθερη έκφραση απόψεων, η μυστική ψηφοφορία, ο σεβασμός στο αποτέλεσμα και η αποδοχή της διαφορετικής γνώμης.
Η δράση είχε ιδιαίτερη παιδαγωγική αξία, καθώς ενίσχυσε την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Μέσα από τη συμμετοχή τους, οι μαθητές καλλιέργησαν δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας, αυτορρύθμισης, υπευθυνότητας και λήψης αποφάσεων. Παράλληλα, ενισχύθηκε η αίσθηση του «ανήκειν» στην ομάδα της τάξης και η εμπιστοσύνη στις δυνατότητες τους. Η συγκεκριμένη δράση συνδέεται και με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με τίτλο: «Μαθαίνω να Αξιοποιώ τη Θετική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση», καθώς αξιοποιεί παιδαγωγικές πρακτικές που προάγουν το θετικό κλίμα, την αυτοεκτίμηση, την ενσυναίσθηση, τη συμμετοχικότητα και την ανάδειξη και την ανάδειξη των δυνατών στοιχείων του μαθητή. Έτσι, το σχολείο λειτουργεί ως χώρος μάθησης, δημοκρατίας και προσωπικής ανάπτυξης. Στο πλαίσιο του προγράμματος « Μαθαίνω να αξιοποιώ τη θετική ψυχολογία στην εκπαίδευση», η τάξη της Β΄1 Δημοτικού μεταμορφώθηκε σε ένα ζωντανό δάσος θετικών συναισθημάτων .
Δημιουργήσαμε όλοι μαζί «Το Δέντρο των Θετικών μας Στοιχείων» μια εικαστική και βιωματική δράση που ενθουσίασε τους μικρούς μας μαθητές/τριες. Συζητήσαμε για τις αξίες που μας κρατούν δυνατούς , όπως η φιλία και η αγάπη. Ο Κορμός του δέντρου αντιπροσωπεύει την τάξη μας που μένει ενωμένη και σταθερή. Κάθε παιδί έγραψε στα δικά του χάρτινα φύλλα τα δυνατά σημεία του εαυτού του αλλά και των συμμαθητών/τριών του. Η δράση είναι σημαντική γιατί:
Την Τετάρτη 20 Μαΐου 2026, η Ε΄ τάξη του Σχολείου μας «συνάντησε» τον μαγικό κόσμο των βιβλίων στη Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης μας. Η βιβλιοθηκάριος, κ. Μάγδα, με τη ζεστασιά που τη χαρακτηρίζει μας υποδέχτηκε και μας ενημέρωσε για τη λειτουργία της βιβλιοθήκης, τον τρόπο απόκτηση των βιβλίων, την ταξινόμησή τους, τον τρόπο δανεισμού και μας ξενάγησε στον χώρο. Με την υπέροχη φωνή της μας διάβασε το βιβλίο: «Η βιβλιοθηκάριος της Βασόρας» της JEANETTE WINTER, βασισμένο σε αληθινή ιστορία από το Ιράκ με επίκαιρα μηνύματα για τα παιδιά. Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες παρουσίασαν βιβλία που είχαν επιλέξει. Την ευχαριστούμε θερμά!!!Τα παιδιά έδωσαν την υπόσχεση ότι θα γίνουν «Φίλοι της Βιβλιοθήκης». Το εν λόγω εκπαιδευτικό πρόγραμμα παρακολούθησαν οι μαθητές/τριες της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης του Σχολείου μας, τη Δευτέρα 18 Μαΐου 2026, -Διεθνή Ημέρα Μουσείων- στον αύλειο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θήβας. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Εβδομάδας Ευαισθητοποίησης «Όλοι Μαζί, Όλοι Ίσοι» που διοργάνωσε η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας σε συνεργασία με τη «Δομή Γέφυρα». Οι μαθητές/τριες μας συναντήθηκαν με μαθητές/τριες σχολείων της πόλης μας και του ΕΕΕΕΚ Θήβας και ζωγράφισαν ομαδικά τα εκθέματα του Μουσείου. Ήταν μια ενδιαφέρουσα εμπειρία για τα παιδιά μας! Την Παρασκευή 15 Μαΐου 2026, πραγματοποιήθηκε η φετινή τελική εκδρομή του σχολείου μας στο Βιωματικό Θεματικό Πάρκο «Μια Φορά κι Έναν Καιρό», στον Αυλώνα Αττικής. Ήταν μια όμορφη ευκαιρία να περάσουμε χρόνο έξω από την τάξη και να ενδυναμωθούν οι σχέσεις των παιδιών μας μεταξύ τους. Στο Θεματικό Πάρκο που επισκεφθήκαμε οι δραστηριότητες που παρείχε προσέφεραν κοινή εμπειρία και έφεραν τα παιδιά πιο κοντά μεταξύ τους!!! Το κλίμα ήταν πολύ θετικό και φιλικό και η εκδρομή βοήθησε να δυναμώσουν οι σχέσεις και η συνοχή της ομάδας!!! Καθώς η σχολική χρονιά πλησιάζει στο τέλος της, η εκδρομή αυτή αποτέλεσε τον καλύτερο τρόπο για να κλείσει μια γεμάτη και δημιουργική χρονιά!!! Με ιδιαίτερη ζεστασιά ο Σύλλογος Διδασκόντων και οι μαθητές του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Θήβας υποδέχτηκαν την Πέμπτη 14 Μαΐου 2026 την Ε΄ τάξη του σχολείου μας στον χώρο τους.
Οι μαθητές μας ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του σχολείου και συνομίλησαν με την Κοινωνική Λειτουργό και την Ψυχολόγο του σχολείου σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό. Στη συνέχεια, χωρισμένοι σε τρεις ομάδες, συμμετείχαν σε κύκλους εργαστηρίων. Στο πρώτο εργαστήριο έφτιαξαν πίτσα με βιώσιμα υλικά, την οποία και γεύτηκαν. Στο δεύτερο εργαστήριο δημιούργησαν κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά, ενώ στο τρίτο φύτεψαν λουλούδια στον κήπο του σχολείου. Μέσα από τις δράσεις αυτές οι μαθητές γνώρισαν τη σύνδεση του περιβάλλοντος με τη διατροφή και κατανόησαν καλύτερα τη σημασία της βιωσιμότητας στην καθημερινή ζωή. Ακολούθως, μετέφεραν την εμπειρία τους και ενημέρωσαν τους μαθητές των υπόλοιπων τάξεων του σχολείου μας. Ευχαριστούμε όλους θερμά για την τόσο όμορφη μέρα που περάσαμε κοντά τους. Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνουμε στην κ. Σοφία Παλάσκα για τις χρήσιμες πληροφορίες που έδωσε στα παιδιά, ώστε να γνωρίσουν τα βιώσιμα υλικά και τον ρόλο τους στην προστασία του περιβάλλοντος. Πρόγραμμα «Μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο» - Επίσκεψη ΣΤ΄ τάξης στο 2ο Γυμνάσιο Θήβας14/5/2026
Την Πέμπτη 14 Μαΐου 2026, οι μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν το 2ο Γυμνάσιο Θήβας στο πλαίσιο του προγράμματος «Μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο». Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, στη βιβλιοθήκη , στο εργαστήριο φυσικών επιστημών και στις σχολικές αίθουσες. Ενημερώθηκαν από τη Διευθύντρια και την Υποδιευθύντρια για το νέο σχολείο, εξέφρασαν απορίες και πήραν απαντήσεις. Επέστρεψαν στο σχολείο άλλοι με ανυπομονησία για το επόμενο σχολικό έτος στο γυμνάσιο και άλλοι όχι με τόσο έντονη διάθεση να αποχωριστούν το αγαπημένο τους Δημοτικό.
Βιωματική δράση των τμημάτων της Β' τάξης στο Μοσχοπόδι με την υποστήριξη του Κ.Ε.ΠΕ.Α. Θήβας13/5/2026
Την Τετάρτη 13 Μαΐου 2026, οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τμημάτων της Β΄ τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν μια εξαιρετική εκπαιδευτική επίσκεψη στο δάσος του Μοσχοποδίου. Η δράση υλοποιήθηκε με την πολύτιμη βοήθεια και καθοδήγηση των υπευθύνων του Κ.Ε.ΠΕ.Α. Θήβας. Μέσα από τις οργανωμένες δραστηριότητες και την αναλυτική ενημέρωση από το εξειδικευμένο προσωπικό του Κέντρου, τα παιδιά γνώρισαν τα μυστικά του τοπικού οικοσυστήματος και κατανόησαν την αξία της περιβαλλοντικής προστασίας. Μετά την ενημέρωση, ακολούθησε περιβαλλοντικός περίπατος, όπου οι μαθητές/τριες απόλαυσαν τη φύση, εφαρμόζοντας στην πράξη όσα έμαθαν. Ευχαριστούμε θερμά το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Θήβας για τη φιλοξενία και την άψογη συνεργασία! Την Πέμπτη 7 Μαΐου 2026, με ιδιαίτερη χαρά πραγματοποιήθηκε η ενημέρωση των μαθητών/τριών μας στο πλαίσιο της Εβδομάδας Ευαισθητοποίησης για τα Άτομα με Αναπηρία και του προγράμματος «Όλοι Μαζί, Όλοι Ίσοι» από τη «Δομή Γέφυρα», με θέμα τη συμπερίληψη, τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και την ισότιμη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική και κοινωνική ζωή.
Τους/τις μαθητές/τριες ενημέρωσε ο εκπρόσωπος της ΕΣΑΜΕΑ και Πρόεδρος της Περιφερειακής Ομοσπονδίας ΑμεΑ Στερεάς Ελλάδας, κ. Παναγιώτης Μαρκοστάμος, ο οποίος μέσα από μια ουσιαστική και διαδραστική παρουσίαση ανέδειξε τη σημασία της αποδοχής, της ισότητας και της ενεργού συμμετοχής όλων στην κοινωνία. Μέσα από συζήτηση, βιωματικές δραστηριότητες (Σύστημα Ανάγνωσης & Γραφής BRAILLE) και ανταλλαγή απόψεων, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν, να εκφράσουν τις σκέψεις, τα ερωτήματα και τα συναισθήματά τους, αλλά και να κατανοήσουν την αξία της ενσυναίσθησης και της συνεργασίας! Ευχαριστούμε θερμά τη «Δομή Γέφυρα», καθώς και τον κ. Παναγιώτη Μαρκοστάμο για την πολύτιμη συμβολή τους στην ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών μας γύρω από ζητήματα συμπερίληψης και σεβασμού στη διαφορετικότητα! |
Κατηγορίες
All
Σε περίπτωση που δεν επιθυμείτε τη δημοσίευση κάποιας φωτογραφίας στο ιστολόγιο του σχολείου μας, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με τη διεύθυνση του σχολείου ώστε να προβούμε στην απόσυρση της.
Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα" Ψηφιακό ΣχολείοΜαθητικό ραδιόφωνοΕκπαιδευτική Τηλεόραση
Παιδαγωγικό ΙνστιτούτοΨηφιακή αλάναΑσφάλεια στο ΔιαδίκτυοΕκπαιδευτικό ΛογισμικόΕιδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων
|









